2018. július 17., kedd

Arról, hogy milyen jótékony lehet a nyelvi korlát a gyerekkor lépcsőházában



tíz éves lehettem, ő kicsivel több talán,
a fenyőágak árnyékai bekalimpáltak
a rácsos ablakon.
én elestem biciklivel, ő fogócskázott,
ráesett az üvegajtóra, vissza kellett varrni a bordáit.
magyar volt. egész este beszélgettünk
(kialudtuk magunkat az operációk alatt délután),
csak egyetlen szavát nem értettem:
mikor azt mesélte, hogy a nagyanyja azt mondta
neki, éjjel nem szabad kinézni
a kórház ablakán, mert jönnek a mŕtvolák.
nem értettem, csak a szóból áradó feszültséget.
mit mondtál? hát a mŕtvolák,
nagymama mondta, nem szabad kinézni,
ismételte, aztán elaludt.

lassan tíz év telt el azóta.
ma is rohanok a villanykapcsolótól az ágyamig.
ma is alakokat látok megébredve,
ma sem tudom, mennyire legyek hálás,
amiért akkor nem értettem,
hogy a lány holttestekről beszél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése