2018. január 21., vasárnap

Havas utakon



mint ahogy a táj a beteg emberek hosszú álmával szunnyad
szeretem, szeretem várni alvó mosolyodat
mint reggel a bágyadt fény szór vörös szikrákat
szeretem, szeretem a széltől cserepes szádat
mint ahogy a cinke zárt rügyet csipeget
szeretem, szeretem dércsípte füledet
mint ahogy zúzmara lep rég halott rózsákat
szeretem, szeretem fagymarta orcádat
ahogyan a lázas hányódik álmában
kereslek minden szent, nyugtalan órában
olyan, mint a hártyás jég, ha végigreped:
szeretem, áldom száraz kézfejedet
ahogy az esti havas táj elnyel minden hangot
kívánlak, mint vadnyúl hó alatti vackot
mint ahogy a munkást kalácsillat várja
szeretlek mint hazatérést fagyból meleg házba
ahogy a sötétség minden elmét megbont
szeretlek mint megtört, ünnep-hagyott otthont
s mint ahogy őrizzük mi nekünk egymásból maradt
szeretlek, szeretlek a beteg emberek forró paplanja alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése