2018. március 27., kedd

Nyugalom verse


Reggelente, ha csak mellőled, az ágyból is,
vagy a redőnyrések közt óvatosan
kikukucskáltam az ablakon – nehogy
felébresszen téged a besurranó fény –,
az első, amit mindig megláttam,
az a nagy, napraforgósárga pacni volt
a szomszéd nyaraló telkén.
Később derült ki, hogy egy régi
betonkeverőautó-féle.
De ilyenkor, éppen csak mellőled fölkelve,
hajnaltól homályos szemmel ránézve
mindig azt hittem, hogy egy hatalmas,
tavaszi, napsütötte folt.
(még a harmadik reggelen is bedőltem neki,)
pedig ó, dehogy az volt,
hiszen olyan mélyen aludt még
a Nap is, akárcsak te, derült ki,
mikor a nappaliban felhúztam a redőnyt.
A kertünkben három cica sétált, én meg
inkább visszabújtam melléd.

Mert mindig melegebb volt a te takaród alatt.
S ha egész mellkasomat a hátadnak préseltem,
éreztem biztos, szabályos légzésed, ahogy
kiszuszogod fiús, álmos illatodat.
Talán még álmodtál is valamit közben
- de mégsem, hiszen
megsimítottad rád fonódó karom,
és hidd el, sosem voltam még olyan boldog.
Mintha végre megtaláltam volna az otthont
és tudod, mit, nem is baj, hogy
végig ágyban marad a Nap,
az sem, ha már sosem látjuk sugarát.
Elég, ha a vidám-sárga betonkeverő
süt ránk a kicsi, szúnyoghálós ablakon át.

 (A vers ötlete még abban a bellegszencsei /Podhájska/ nyaralóban született, ahonnan - napsütötte folt híján, hiába várva még március elején a tavaszt - a fentebb említett betonkeverőt néztem, nem csak reggelente. Ő vendégszerepel a képeken is. A megírására azonban csak március huszonhatodikán került sor - érdekesség, pont az ezredik napfordulónkon. ☺)  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése