2018. március 8., csütörtök

Ha(rco)landó




lesz még egy végső, keserves csata,
mit az idei téllel vívok
(-hétvégére mínusz tízet mondanak-)
lesz majd egy utolsó, elkeseredett ütközet,
hogy elkerüljem az önbeteljesítő jóslatot:
bár már látom, hol ágaznak vágányaink ketté,
én akkor is veled maradok.
a váltó elkopott, megjavítani nem lehet –
sorra veti magát mind a sínre, amit remélek
rohan, rohan a táj s mögöttünk elmarad
szerteszórt agyveleje at összes „ne menj még”-nek,
s a síntalp körül mályvaszín virágzik
az „ugye összeköltözünk majd” szétroncsolt tüdeje
(-hát mivel vegyek én most már levegőt?-)
véres csomókban zihálnak a vágyak,
s én szomjukat oltom futva utánad,
lekéstelek megint. (-bomló csatamezőt-)
hiába itatom – egyre csak halnak.

lesz még keserves harc, amit velünk vívok értünk
(-s szép fejét a veled látott álom mind a sínre hajtja-)
hiányzik a kezdődő szerelem
étvágytalan, szédült boldogsága.
nincs végállomásunk, csak távolodásunk van
hiányzik mikor még mindent szépnek láttam
de édes, a napjaim mégis te szépíted.
megfagyott elmém föl te melegíted,
s ha örökre aludnék, te űzöd az álmot.
úgy tűnik, kicsit még muszáj rám várnod:
mert lesz majd egy felőrlő, utolsó ütközet.
Hiányzik, mikor még tudtam volna élni nélküled.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése